„Ford Focus MK3“, dažnai trumpinamas tiesiog „Focus 3“, – vienas populiariausių kompaktinės klasės automobilių, gamintas nuo 2010 iki 2018 metų. Šis modelis tapo reikšmingu žingsniu „Ford“ istorijoje, nes pasižymėjo pažangia technologine įranga, išraiškingu dizainu, geru kainos ir kokybės santykiu bei praktiškumu tiek mieste, tiek užmiestyje. Straipsnyje aptarsime „Ford Focus MK3“ ypatumus, specifikacijas, patikimumą, dažniausias problemas, vertinimą rinkoje ir suteiksime naudingų patarimų tiems, kurie svarsto apie šio automobilio įsigijimą ar eksploataciją.
Ford Focus MK3 modelio raida ir pagrindinės charakteristikos
Trumpa istorija
Trečiosios kartos „Ford Focus“ (MK3) buvo pristatytas 2010 metais ir gamintas iki 2018-ųjų. Šis modelis keitė itin sėkmingą MK2 platformą ir pasižymėjo siekiu suvienodinti skirtingose rinkose siūlomus automobilius – iki tol „Focus“ modeliai Europoje ir JAV skyrėsi daugeliu aspektų. Nuo 2011 m. visi „Focus MK3“ automobiliai buvo gaminami pagal tą pačią pasaulinę „One Ford“ platformą.
Kėbulo tipai ir dizainas
- Hetčbekas (5 durų): populiariausias modelis, pasižymintis sportišku siluetu ir funkcionalumu.
- Sedanas: labiau klasikinio dizaino, dažniau parduodamas Rytų ir Šiaurės Amerikos rinkose.
- Universalas (Wagon): talpiausias variantas, ypač mėgstamas šeimų ir kelionių mėgėjų Europoje.
Dizainas išsiskyrė išraiškingais priekinių žibintų ir grotelių kampais, aštriomis linijomis, ergonomišku interjeru ir kokybiškesnėmis apdailos medžiagomis, palyginti su ankstesnėmis kartomis.
Pagrindinės techninės savybės
- Ilgis: 4,358–4,556 mm (priklausomai nuo kėbulo tipo)
- Plotis: 1,823 mm
- Aukštis: 1,484–1,505 mm
- Ratų bazė: 2,648 mm
- Bagažinės talpa: nuo 316 l (hetčbekas) iki 490 l (universalas)
Automobilis buvo komplektuojamas su įvairiais benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Plačiau apie tai – kitame skyriuje.
Variklių pasirinkimas ir transmisija
Benzininiai varikliai
- 1,0 EcoBoost: trijų cilindrų turbobenzinas (74–140 AG). Dėl mažų degalų sąnaudų ir dinamikos tapo itin populiarus. 2012 m. pelnė „Tarptautinio metų variklio“ apdovanojimą.
- 1,6 Ti-VCT: atmosferinis, 85–125 AG, paprastas ir patikimas.
- 1,5 EcoBoost: keturių cilindrų turbo, 150–182 AG, tinka ieškantiems daugiau galios.
- 2,0 EcoBoost: montuotas sportinėse versijose, siūlė net iki 250 AG (Focus ST) ir 350 AG (Focus RS).
Dyzeliniai varikliai
- 1,5 TDCi: ekonomiškas, galia – 95–120 AG.
- 1,6 TDCi: ankstyvosiose versijose, 95–115 AG.
- 2,0 TDCi: galingesnis, populiarus ilgesnėms kelionėms ar tarp profesionalių vairuotojų, galia – 140–163 AG.
Pavarų dėžės tipai
- Mechaninė: 5 arba 6 pavarų, pasižymi tiksliu perjungimu, ilgaamžiškumu.
- Pusiau automatinė „Powershift“: „Ford“ dvigubos sankabos automatinė transmisija, kurią vertina dėl komforto, tačiau ilgalaikis patikimumas – nevienareikšmiškai vertinamas (apie galimas problemas – žemiau).
Technologijos ir įranga
Pagrindinės funkcijos
- Multimedija su „SYNC“ sistema (balsu valdomas radijas, Bluetooth, telefonas, kai kuriuose modeliuose – lietimui jautrus ekranas).
- Klimato kontrolė, galiniai parkavimo jutikliai, galinė vaizdo kamera (aukštesnėse komplektacijose).
- Aktyvus parkavimo asistentas – technologija, leidžianti automatiškai pastatyti automobilį (viena pirmųjų šiame segmente).
- Kruizo kontrolė, juostos palaikymo sistema, atstumo palaikymo davikliai (dalies modelių įrangoje).
Technologinė apranga priklausė nuo komplektacijos – buvo siūloma „Trend“, „Titanium“, „ST-Line“, „ST“ bei sportinė „RS“ versija.
Ford Focus MK3 rinkoje: privalumai, trūkumai ir patikimumas
Privalumai
- Kainos ir vertės santykis: naudoti „Focus MK3“ – konkurencingi savo kainų segmente (ypač palyginus su VW Golf ar Opel Astra).
- Važiuoklės komfortas ir valdymas: automobilis pasižymi tiksliai reaguojančiu vairavimu, gera garso izoliacija, dinaminėmis savybėmis (ypač benzininiai turbo varikliai).
- Sauga: „Euro NCAP“ testuose pelnė 5 žvaigždes dėl kruopščiai suprojektuotos saugumo įrangos.
- Dizainas: šiuolaikiška, išraiškinga išvaizda ir ergonomiškas interjeras.
- Ekonomiškumas: ypač mažalitražiai „EcoBoost“ benzininiai ir „TDCi“ dyzeliniai varikliai.
Trūkumai ir dažnos problemos
- Powershift transmisija: kai kuriuose modeliuose fiksuotos sankabos ir mechatronikos gedimų problemos, kurių taisymas gali būti brangus. Nerekomenduojama ignoruoti transmisijos profilaktikos (alyvos keitimas).
- Mažalitražiai trijų cilindrų varikliai: 1,0 EcoBoost modeliai ilgainiui gali patirti aušinimo sistemos, galvos tarpinės arba paskirstymo diržo problemų (ypač jei nesilaikoma gamintojo priežiūros intervalų).
- Suskystintų naftos dujų (LPG) įrengimas: dalis vairuotojų siekia sutaupyti įmontuodami dujinę įrangą, tačiau ne visi varikliai pritaikyti dujoms, todėl verta iš anksto tikrinti suderinamumą.
- Kėbulo korozija ir apdailos medžiagos: pastaraisiais metais kai kuriuose modeliuose pastebėta galimų korozijos židinių slenksčiuose ar galinių arkų srityje.
- Elektronikos trikdžiai: kartais registruojami „SYNC“ sistemos perkrovimai ar parinkčių praradimai, tačiau rimtų elektros sistemos problemų dažnai nėra.
Remiantis įvairių Europos automobilių klubų (pvz., ADAC, TÜV), nepriklausomų remonto centrų ir specializuotų leidinių duomenimis, „Focus MK3“ bendrai vertinamas kaip patikimas automobilis, jei rūpinamasi periodine priežiūra ir laiku sprendžiamos smulkios problemos.
Naudingi patarimai perkant naudotą Ford Focus MK3
- Patikrinkite transmisiją: jei pasirinkimas – su „Powershift“ dėže, reikalaukite serviso įrašų apie periodinius alyvos keitimus. Išbandykite dėžės darbą karštoje būsenoje.
- Žiūrėkite į variklio būklę: mažalitražiai turbo varikliai jautrūs alyvos kokybei ir aušinimo sistemai – būtina serviso knygelė ir detali istorija.
- Dėmesys elektronikai: patikrinkite visą komforto įrangą, parkavimo sistemas ir multimediją.
- Korozijos paieška: apžiūrėkite galines arkas, slenksčius, ratų tvirtinimo vietas.
- Testinis važiavimas: klausykitės pašalinių garsų (ypač važiuoklėje), tikrinkite stabdžių, vairo jautrumą, sankabos ir pavarų dėžės veikimą.
Remiantis ekspertų rekomendacijomis, verta rinktis automobilį su pilna servisų istorija ir, jei įmanoma, su atlikta technine apžiūra (tai padės išvengti netikėtų išlaidų).
Mitas ar tiesa: dažniausi klaidingi įsitikinimai apie Focus MK3
- Mitas: „Mažalitražiai varikliai per silpni važinėjam užmiestyje.“
Tiesa: Modernūs EcoBoost varikliai turi gana daug galios dėl turbinos, todėl net ir 1,0 litro agregatai tinkami užmiesčiui, jei automobilis nelygiai kraunamas ar nevilki priekabos dažnai. - Mitas: „Ford Focus labai brangiai tvarkomas.“
Tiesa: Tai vienas pigesnių eksploatuoti automobilių klasėje, o dalys – plačiai prieinamos ir už nedidelę kainą, lyginant su kai kuriais konkurentais. - Mitas: „Focus prastai apsaugotas nuo korozijos.“
Tiesa: Trečios kartos modeliai turi gerą antikorozinę apsaugą, tačiau kai kurios vietos (galinės arkos, slenksčiai) vis dar reikalauja papildomos priežiūros, ypač lietuviškame klimate. - Mitas: „Dviejų sankabų dėžės nepatikimos.“
Tiesa: Nemažai automobilių su „Powershift“ dėže nuvažiuoja didelius atstumus be problemų, jei laiku keičiama alyva ir atliekama profilaktika. Tačiau pirkėjui svarbu patikrinti istoriją ir nedelsti, jei atsiranda pirmi sutrikimai.
Apibendrinimas ir rekomendacijos
„Ford Focus MK3“ jau tapo įprastu vaizdu mūsų keliuose. Tai universalus, racionalus ir priežiūros kaštų atžvilgiu draugiškas pasirinkimas ieškantiems dinamiško, saugaus ir ekonomiško kompaktinės klasės automobilio. Kaip ir bet kuris naudotas automobilis, „Focus MK3“ reikalauja dėmesio techninei būklei – svarbiausia neignoruoti periodinių aptarnavimų ir tinkamai pasirinkti pagal savo poreikius (dyzelis ar benzinas, pavarų dėžė, įranga).
Atsižvelgiant į dažniausias problemas ir automobilių rinkos patirtį, verta konsultuotis su nepriklausomu ekspertu prieš įsigijimą bei rinktis modelius su aiškia automobilio istorija. Tinkamai prižiūrimas „Ford Focus MK3“ gali patikimai tarnauti ne vienerius metus tiek kasdienių kelionių, tiek tolimesnių išvykų metu.