Bendraudami su nuolatiniu niurzgliu dažnai pajuntame stresą arba nuovargį, tačiau būdų pakeisti pokalbio atmosferą visada yra. Nors kai kuriems žmonėms atrodo sunku atvirai reaguoti į pesimistinį elgesį, net ir nedideliai pokyčiai gali pagerinti santykius bei pokalbių kokybę.
Kodėl žmonės skundžiasi
Kartais atrodo, kad be skundų neišsiverčia net patys maloniausi žmonės. Tyrimai rodo, kad kiekvienas iš mūsų kasdien išreiškia nepasitenkinimą nuo keliolikos iki kelių dešimčių kartų. Verta prisiminti, jog nuosaikus skundimasis gali turėti netgi teigiamą pusę – padėti pakeisti nemalonią situaciją ar užmegzti glaudesnį ryšį su kitu žmogumi. Dalijimasis išgyvenimais kartais net padeda rasti bendraminčių.
Kai skundimasis tampa įpročiu
Bėdos prasideda tada, kai skundai tampa nuolatine bendravimo forma. Žmonėms norisi būti išgirstiems, tad jie kartoja tas pačias problemas vis iš naujo, dažnai net nesąmoningai. Tokie pokalbiai mažai padeda, bet pritraukia dėmesį – ypač kai pokalbio tikslas nėra rasti sprendimą, o tiesiog pasiskųsti ar sulaukti reakcijos, kad ir kokia ji būtų. Štai kodėl dažnas niurzgius nėra linkęs priimti patarimų ar pasiūlymų spręsti jų nurodytas bėdas.
Kaip reaguoti į nuolatinius skundus
Galima pasirinkti įvairias taktikas, padedančias išvengti beprasmių ginčų ir sumažinti neigiamų pokalbių poveikį jūsų savijautai. Šios strategijos ypač praverčia, kai kontaktuoti su žmogumi neišvengiama, pavyzdžiui, per šeimos susitikimus ar darbe.
Pakeiskite temą
Neretai užtenka nukreipti pokalbį kita linkme, ypač jei matote, kad pokalbio dalyvis paprasčiausiai išsilieja. Pradėkite pasakoti apie savo šiandienos nutikimą ar paklauskite, kaip jam sekėsi su kitu klausimu – dažnai tokie pokyčiai padeda pakelti nuotaiką ir nutraukti nepasitenkinimų laviną.
Atspindėkite skundą
Kartais žmogus pradeda kartotis, nes mano, jog nėra išklausytas. Tuomet verta pasitikslinti, ar teisingai supratote: „Galiu pakartoti, kad įsitikinčiau, jog teisingai supratau?“ Tokiu būdu parodysite dėmesį, bet nesudėsite kaltinimų.
Venkite žodžio „skundžiaties“, nes jis dažnai suvokiamas itin neigiamai. Geriau užsiminkite, kad girdite, jog žmogui kažkas kelia nepasitenkinimą.
Paskatinkite veikti
Jei pastebite, kad skundai niekur neveda, mandagiai paklauskite, ar jau buvo imtasi kokių nors veiksmų problemai išspręsti. Tikėtina, kad toks klausimas trumpam išmuš žmogų iš įprasto elgesio. Dažniausiai gilesnių perėjimų išsamus aptarimas pažadina norą veikti arba bent jau sumažina skundų kiekį.
Būkite atviri
Nepabijokite pasakyti, kad turite išeiti ar tęsti kitus darbus. Kartais visiškai užtenka atvirumo – ypač jei pokalbiai apie tas pačias problemas kartojasi ne pirmą kartą. Paprasčiausias paaiškinimas, jog norite pasaugoti savo nuotaiką, gali būti veiksmingas.
Atvira diskusija su artimaisiais
Jeigu pastebite, jog nuolatinių neigiamų pokalbių iniciatorius – jums artimas žmogus, geriausia išeitis – nuoširdi diskusija apie jūsų pojūčius. Uždusintas pyktis ar nepasitenkinimas ilgainiui gali atitolinti, tad svarbu apie tai prabilti ramiai. Pabrėžkite, kaip tokie pokalbiai veikia jus pačius, o ne kaltinkite kitą.
Nuolatinis skundimasis – išsprendžiama problema
Pokyčiai galimi net tada, kai atrodo, kad situacija beviltiška. Draugiškas paskatinimas ar atvira diskusija gali padėti tiek skundų autoriui, tiek jums patiems – kartu lengviau išlaikyti sveikus santykius ir malonesnius pokalbius.














